iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Mer jobb=mindre blogg?

Publicerad 2012-02-12 20:14:09 i Allmänt,

Ja, ni märker hur det blir när jag jobbar, jag får mindre och mindre tid till att skriva. Men jag blir tröttare när jag går upp i arbetstid och då tar det ett tag att vänja sig, så jag väljer bort att skriva lite grann för att sova lite mer. Jag behöver det just nu och märker att jag har svårare att varva ner ju mer jag arbetar så när jag väl tänker på mej försöker jag göra det utan inblandning av mail, dator, blogg, recept osv.
Hoppas att det går över snart!

Ibland undrar jag hur jag orkade förut, jag jobbade hela dagar, handlade, följde med på träningar, höll koll på papper, räkningar, ekonomin och mer. Sedan hade jag koll på jobbet också, inte konstigt att mitt huvud och kropp fick nog. Hur orkar ni andra? Vad har ni för knep för att inte gå in i väggen?

Men på helgerna försöker jag ta igen mej ordentligt, oftast stänger jag in mej i sovrummet och ligger och tittar på filmer hela dagen och bara är. Det fungerar bra men det är i vardagen jag behöver lära mej att koppla av egentligen. Att baka är ett sätt men jag kan ju inte göra hur mycket som helst, det blir fullt i frysarna till slut...
Ja, ett lyxproblem är det...

Det där med att åka runt till olika stormarknader minskar, jag känner mer och mer att jag inte orkar det. Den tiden som jag använde till det förut går åt till att arbeta och då minskar min egentid hela tiden, det är inte lätt att prioritera mej själv och samtidigt försöka få pusslet att gå ihop. Hur gör man egentligen och hur gör alla andra?

En rolig sak var blommorna från jobbet, jag hade glömt bort att det stod i vårt avdelningsnytt att jag hade jobbat i 15 år så jag blev överraskad. Nu står de hemma och luktar gott!

Nej, nu ska jag ta mej en ostfralla eller en bit kladdis kanske?

Kram på er annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela