iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Bakceller på jäsning

Publicerad 2013-03-11 19:30:37 i Allmänt,

Nej, något bakande blev det inte i helgen som var, jag hade ont i armarna från jobbet, så pass att jag inte ens orkade diska... Det har varit lite för mycket och det märks snabbt på helgen hur jag mår, det är då jag laddar upp mitt batteri till veckan efter.
Men det kommer alltid en ny helg vare sig man vill eller ej så jag hoppas på mer ork till dess.

Något jag ser fram mot är att planera bröd och kakor till min systerdotters student, jag har fått äran att baka till dess!! Visserligen var det jag som erbjöd mej, men min storasyster sa: jag är jättetacksam om du vill baka till studenten, skulle vara gott med lite hembakt till buffen.
Den chansen kan jag bara inte låta mej gå ur händerna!
Så hjärncellerna jäser för fullt, vad ska jag baka, vilken sorts bröd bör det vara, hur många sorter, vilka kakor ska jag göra, hur smaskiga ska det vara??? Många recept som flyger igenom mitt huvud nu...
Hittills har jag kommit fram till att det ska vara ett stort brytbröd med lite frön på, sen ville de ha foccacia (har aldrig provat det ännu men bröd som bröd?!) och sen tycker jag att en sorts fina kuvertbröd borde finnas med också. Sen får det nog räcka, det ska ju inte vara någon brödbuffe!
Kakorna är lite svårare, det finns så mycket att välja mellan och sen vet jag inte om jag ska fokusera på småkakor, mjuka smaskigheter eller lättbakade långpannekakor som det blir många av. Var inne på cake pops men tror att det skulle bli för mycket pyssel, misstänker starkt att det kommer många till "uppvaktningen" och då är det bättre att satsa på något som jag orkar göra. Ja, jäsandet fortsätter.

Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela