iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Kakmöte på jobbet

Publicerad 2013-03-13 13:52:19 i Allmänt,

Knapparna var mycket uppskattade på jobbmötet igår, jag kunde inte låta bli att ta med några. Tyckte att vi behövde något uppmuntrande, hihi!

Igår kväll tänkte jag på vad jag hade gjort under kvällen, jag kände mej så trött när jag gjorde mej i natt-ordning, och började jämföra med allt jag gjorde innan jag gick in i väggen. Det var hur mycket som helst, insåg jag. Jag handlade på hemvägen från jobbet, diskade, plockade in dagens middag, fixade matlådor, tvättade, såg till att barnen gjorde sina läxor och lite annat smått och gott!! Jag förstår inte att jag orkade och inte heller hur jag orkade? Men jag vet att det finns många mer än mej som också har haft det så, för att inte tala om hur många som fortfarande gör allt det där! Jag både beundrar och lider med er, tycker inte att man ska behöva göra så mycket men vet att det inte alltid går att göra på annat sätt. Styrkekram till er som kämpar, oavsett med vad, men lite extra till er som springer i ekorrhjulet!
Apropå ekorrhjul så känner jag själv att min tillvaro börjar snurra fortare. Om det beror på att jag är "friskare" och orkar mer eller om det bara är mer att göra vet jag inte, men en sak vet jag och det är att jag måste varva ner mej själv igen för annars är jag tillbaka i väggen fortare än jag hinner fatta det själv, och det är något jag helst vill undvika!!!
Skrämmande är rätta ordet...

Med hopp om en lugn kväll för oss alla
Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela