iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Mar. 17, 2013

Publicerad 2013-03-17 15:51:19 i Allmänt,

Jag hade fortfarande lite arga känslor kvar från igår så jag bakade lite till (och delvis för att jästen, kesellan höll på att gå ut, datummässigt). Det kanske hade lite med att göra att kylen har varit proppfull ända sedan i onsdags, då jag gjorde en megalasagne. Tyvärr råkade jag få tag på en dryg kilospåse med köttfärs från frysen, men det insåg jag inte förrän lasagnen stod i sin form och jag såg hur mycket köttfärssås det var kvar. Det var mycket!! Så vi har haft kylen full i flera dagar. Det gör väl inget men jag orkar inte pussla in allt varje dag, så nu ska vi börja äta upp köttfärssåsen, lasagnen gick åt först men det var nog den godaste jag har gjort någonsin! Jag brukar göra den klar förutom gräddningen, den gör vi dagen efter och den blir mycket godare då har vi märkt.

Idag blev det morotsbröd med kesella, men de har nog jäst lite för länge i första omgången, jag dammsög under tiden och timern har stängt av sig själv. Men de går nog att äta ändå!
Så nu ska jag bara börja pussla in brödet i frysen med och med tanke på hur fullt det är där med så vet jag inte om jag kan baka något nästa helg, suck! Men jag vill baka, jag vill jag vill jag vill!!!!!!
Får nog kränga lite bröd till mina jobbarkompisar, vare sig de vill eller inte, fast de brukar de inte ha något emot...

Här nedan är bullarna ogräddade och på bilden efter är de klara (för provsmakning förstås!).

Sist men inte minst, en gammal favorit som är tillbaka!

Degkramar till er
Annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela