iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Dippar och småboostar

Publicerad 2014-12-04 17:51:31 i Allmänt,

Ja, två dagar efter att jag hade visat gubben lägenhetskallelsen så sa han att han kunde ha tänkt sig den ändå... 
Och det var inte det enda han sa men jag orkar inte upprepa det, jag mådde bara skit ett par dagar efteråt.

Suck, att det alltid måste göras så krångligt. Han hade till och med frågat tonåringen om han ville att han skulle flytta och han svarade så klart nej på grund av olika anledningar, den största var att han hade druckit, han var lite aggressiv när han frågade och det säger sig självt! Så då sa han att han inte tänkte flytta bara för att barnen inte ville det. Vad gör man? Uppgiven...

Men det där går upp och ner, för någon dag sedan var han beredd att flytta, men då var det inte tillräckligt nära här så jag behövde inte söka såna lägenheter...han tror visst att han kan få vad som helst och när som helst! Sen hade han mage att bli arg för att jag sökte lägenhet åt honom, men hallå!! Han gör det ju inte så då måste jag, om jag ska ha en chans att kunna bli av med honom. Men jag är beredd att flytta så om jag och barnen får något flyttar vi, innan han har fixat något. Då kan han sitta här, själv.

Nä, till något roligare. Det här fina häftet damp ner i brevlådan nyligen, tror att det var tillsammans med konsumtidningen. Men glad blev jag i alla fall, recepthäften är aldrig fel!



Då tar vi en bild på rotfruktsbiffarna som enkelt tillagas i ugnen och som är ett roligt alternativ till potatis, ris och pasta.
Finns i frysdisken.




Något som tonåringen kom hem med en dag var morötter, som jag bett honom handla, men kolla in storleken på dem!



Enorma! Och det var icas ekomorötter, men de har aldrig varit så här stora tidigare...

Nu när det börjar närma sig mot jul har jag så smått börjat ladda med vetemjöl i skåpet, jag köper när det är extra billigt. Jag har börjat komma igång lite med bakningen och känner att det är bra om det finns mjöl hemma när baklusten visar sitt fina ansikte. Kanske nu till helgen?

Minns ni det nyttiga godiset som jag hittade i min affär för inte så länge sedan? Med smak av hallon, russin och äpple? Nu finns det i fler smaker, blåbär, jordgubb och päron, jippi!!!



Sist men inte minst, mina nya fina ugglereflexer från akademibokhandeln! De är så söta!



Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela