iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Tungt

Publicerad 2014-12-06 20:17:40 i Allmänt,

Idag är jag trött. 
Jag har drömt utmattande drömmar och vaknade inte utvilad. Kroppen var tung och det kändes nästan som värk i hela kroppen. Det tog över en timme innan jag kom upp men ändå ville jag fortfarande krypa ner i sängen igen. 
Jag har inte ens varit ute idag, jag vill inte. Konstigt nog så är det inte tröttheten som sätter stopp, det är bara tvärnej, till allt. Kanske är det alla påfrestande och motstridiga känslor som tar ut sin rätt efter de senaste dagarnas åkturer. Eller så är det bara viljan att det ska vara över, att det blir klart någongång, med allt. Ni vet, med skilsmässan, boendet och utredningen.

Jag har ingen lust att pynta eller baka, har bara stängt in mej och tittat på film hela dagen. Lugna filmer, något annat orkar jag inte med.

Kom precis på att jag inte har ätit någon mat sedan imorse, men jag känner mej inte hungrig heller. Jag tror att jag behöver vila.

Förra helgen gick jag bara ut en gång och det var bara en kort stund, jag höll på med bakning till jobbfikat som var i måndags, och jag visste att jag inte skulle orka baka om jag gick ner till centrum. Men då hade jag lusten att pynta inför advent och även att julbaka. Tråkigt nog gick hela helgen åt att fixa till fikat men nu är det klart och jag är så glad att det är över. Även om jag ville baka till dess så har det nog känts tyngre än vad jag har insett. Men det blev gott och uppskattat och alla var nöjda.
Den här helgen trodde jag att jag skulle baka till mej själv och bara för att jag ville det. Kanske nästa helg.

Annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela