iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Tomtar!!!

Publicerad 2014-11-20 17:09:55 i Allmänt,

I lördags gick jag runt i centrum för att spana på tomtar och övrigt julpynt, jag kände mej pigg och hade planerat att baka när jag kom hem. Men efter den lilla rundan med människor överallt så orkade jag inte mer, jag åkte hem. Dock fick jag med mej lite roliga saker hem som lyser upp tillvaron. Jag har letat efter en måttsats i färg till bakningen, vi har bara ett decilitermått kvar hemma, de andra har gått sönder. Jo, det finns ett i metall också men det är på en dl och lite till, där kanten slutar, så den fungerar inte lika bra när jag vill skopa upp prick en dl mjöl, så den använder jag inte. Måttsatserna som finns i metall är väl okej om det inte vore för att jag inte är förtjust i just metallmått, jag föredrar plastmått. Och när jag bakar vill jag enbart ha mina träredskap att blanda, röra med, inga hemska plastslevar! Man har sina egenheter...

Inne på Lagerhaus hittade jag både färgglada måttsatser och andra roliga saker, en bakform i kopparfärg och frystorkade bär, plus att de hade många fina saker till bakning. Jag är sällan inne i den affären men nu gick jag därifrån med ett stort leende och vet att jag kan hitta mer fina baktillbehör där till nästa gång.



Jag var också inne på Clas Ohlson och letade bakprylar, men jag kom ut med en fin snögubbe som lyser och skiftar färg, jag älskar den! 
Den syns på bilden men kanske inte så bra, men den gör mej så glad när den lyser hemma.

Idag fyller yngsten år och då jag inte är i fas med almanackan och allt som händer nu, så hade jag inte förberett allt. På morgonen satt jag och slog in några paket, som jag ställde på köksbordet tillsammans med en sverigeflagga och tände snögubben så att han skulle se det. Han ska få en sak till men det blir först när jag har kommit hem och det är snart hoppas jag, jag känner att huvudvärken smyger sig fram men hoppas att jag hinner avstyra den med mat och sömn.

Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela