iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Formar och lite julstämning

Publicerad 2014-11-18 15:29:19 i Allmänt,

En jobbvecka passerad och nu är jag inne på nästa. Det gick bättre än jag trodde att börja jobba fysiskt och det kändes bra i fredags kväll.
Jag kände mej till och med så pigg att jag bestämde mej för att åka till Maxi Ica på fredagseftermiddagen!! Det händer inte ofta ska ni veta (att få för sig att åka till stormarknaden en fredag efter jobbet...) men jag hade sett kopparfärgade pepparkaksformar i Hembakat-tidningen som jag ville titta närmare på.
Tyvärr fanns de inte i så många olika former som jag trodde, jag hittade bara såna med julanknytning tex julklockor, polkakäppar. Det var inte det jag var ute efter, även om färgen var fin och mycket roligare än vanliga formar.


Men när jag ändå var där så passade jag på att spana in deras julpynt, framförallt tomtarna. Jag börjar bli tomtetokig, vill ha tomtar överallt till jul och julstämningen smyger sig sakta fram. Det blir fler och fler balkonger som har ljusslingor uppsatta och adventsljusstakarna dyker upp i mer och mer fönster. Jag tycker om att sitta på bussen och se på alla olika utsmyckningar, dels för att jag själv kommer i lite julstämning och dels för att jag letar efter nya saker som jag själv kan tänka mej att ha hemma. Gubben är inte förtjust i julen och vill helst inte ha något pynt alls, snacka om svår balansgång, när jag gärna vill ha fram diverse pynt...
Men en slinga runt balkongräcket har vi inte, det vill han inte heller ha. Fast det kanske är lite positivt, då slipper jag att han river ner den när han är full och arg.
Jag har sett nya småtomtar som jag ska köpa! De finns i större storlekar också men de har jag redan, hihi. Bild kommer när jag har köpt dem.

En annan ny sak som vi har fått som favorit är icas nya frysta dumplings, jättegoda tyckte 3 av 4 i familjen. De finns även med vegetarisk fyllning men den förpackningen har vi inte provsmakat ännu, men den är inhandlad och väntar snällt i frysen.



Ibland får jag lite ångest över att det kan gå för lång tid mellan mina inlägg, om jag läser andra bloggar, men jag har svårt med tid och ork men vill så mycket mer. Jag hade en gång en liten, liten dröm om att jag skulle kunna leva på min blogg och kanske framhäva bakverken längre fram, men det känns inte aktuellt längre. Både för att jag inte alltid hinner eller orkar, men också för 
att jag behöver bli mycket duktigare på att ta bättre bilder. Jag menar, det ska ju se lite lockande ut, eller i alla fall aptitligt.

Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela