iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Full fart

Publicerad 2014-11-12 17:06:28 i Allmänt,

Nu börjar det kännas att jag inte har jobbat på tre veckor, kroppen är så seg och morgnarna ska vi inte tala om...
Det var lite spännande att komma till jobbet, jag provade mej fram hela dagen när det gällde bra arbetsställningar. Det mesta gick bra men jag fick byta ställning ganska ofta och jag varvade sittandet med att stå. Men så underbart det var att komma hem på kvällen! Jag skippade handlandet och gick raka vägen till sängen och lade upp benen, där låg jag kvar i en timme och det behövde min rygg. Det var påfrestande att inte kunna lägga sig ner en stund mitt på dagen men samtidigt måste jag vänja ryggen vid att vara på jobbet , det blir också en sorts träning.

Men gandalfpinnen (även känd som operations-stödjarpinnen/ryggskott-stödjarpinnen) är vackert parkerad i klädkammaren och där ämnar jag låta den stå, helst mååånga år framöver.



Igår var det chokladens dag men tyvärr hade jag ingen ork till att göra något gott. Däremot läste jag ett gott recept på hallontryffel som jag vill prova, det borde vara en perfekt fyllning till praliner, om jag gör dem i någon av mina nya pralinformar. Helgprojekt kanske? Men jag skulle vilja göra dem till jobbfikat, så att jag överraskar mina jobbarkompisar med något riktigt smaskigt! Det är de värda efter alla bilder på godsaker som jag brukar flasha för dem när jag har varit och fikat. Apropå fika, jag var så sugen på kakor igår kväll att jag nallade lite av de sorter jag har gjort, det var gott!

Jag hittade en ny sorts fruktgodis i helgen, gjord av hallon, äpplen och russin. Mycket nyttigare och även godare än vad jag väntade mej, helt klart en ny favorit. Det stillade mitt sötsug perfekt och det kändes bättre än om jag hade ätit choklad.
Mera sånt i godishyllan tack!



I måndags firade kollegorna mej på jobbet, jag passerade min födelsedag när jag var sjukskriven så jag visste att det skulle komma, men inte när. Det var tur att de inte bestämde sig för att göra det innan jag hade fyllt, bara därför att jag skulle vara ledig just på min dag, då hade jag nog brutit ihop i tårar. Ja, jag mådde så veckan innan. Det var då allt bara var tungt och jobbigt, och jag var konstant trött.

Men nu känner jag mej glad och tycker att jag börjar komma in i jobbet igen. En skön känsla.
Visst blir jag fort trött i ryggen, men hallå, jag är inte tjugotvå längre! Det tar den tid det tar men det är lätt att sjunka ihop...

Kram annoest


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela