iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Jobb...

Publicerad 2014-11-10 13:42:03 i Allmänt,

Då är jag på väg till jobbet med blandade känslor, gaser i magen och fortfarande lite ont i halsen...sömnbristen kommer att göra sig påmind lite senare under dagen men det rättar till sig om några dagar, men det hindrar mej inte från att längta till fredagen redan nu. Jag vet att jag kommer sakna tiden på dagarna, att kunna fixa och plocka saker, gå ner och handla och kunna förbereda maten osv. Det kommer jag sakna mest nu när jag börjar jobba igen och jag ser inte fram mot att jag kommer att komma hem så sent på kvällarna igen, usch!
Men, men, semestern kommer så småningom... ;-)

I lördags var vi på kalas för syskonbarn och det stora samtalsämnet var sjukdomar. Nu verkar vi alla (peppar peppar) vara på bättringsvägen även om det går långsamt.
Jag märkte att jag har saknat den sociala biten lite men nu måste jag vänja mej vid en massa folk och ljud igen, det tar nog lite längre tid.

På kvällen åt vi grillad kyckling, sås på burk och minirösti. Vi köpte kroketter som vi skulle ha till maten men tonåringen trodde att han plockade fram rätt påse men nej. Det gjorde inget därför att röstin var väldigt god och passade bra till ändå, men lite komiskt var det.

Jag har insett att jag avskyr att gå och handla på söndagar, den dagen vill jag kunna fixa och göra det jag vill, inte gå och handla. Det gör jag nästan varje dag och det är väl okej att handla en dag på helgen men inte båda, och det tråkiga är att det nio gånger av tio är jag som gör det. Gubben går absolut inte ut på söndagar men vill gärna få hem saker från affären men han kan inte göra det själv...
Då blir det jag och då känner jag att jag naggar av min egentid och det känns inte bra. Många gånger har jag tänkt baka på söndagar men efter handlandet räcker inte tiden till och då blir jag lite irriterad och på dåligt humör. Det är väl inte konstigt att jag inte får den här uppladdningen som jag så väl behöver, när min laddningstid går åt till annat...

Tråkigt nog blev det så även igår och jag insåg att det inte skulle bli något bak även denna dag, suck. Jag hoppas att jag orkar baka något litet på lördag, jag mår så mycket bättre då.

Idag blir det nog bara lite handla och sedan raka vägen hem för att lägga mej ner och vila ryggen, det kommer jag behöva.

Styrkekramar annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela