iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Mina nya pralinformar

Publicerad 2014-11-07 20:02:24 i Allmänt,

Här ska det göras praliner, någon gång...!
Jag såg några silikonformar i Lidls reklamblad för 20 kr styck och köpte en i början av veckan. Igår ångrade jag mej att jag inte köpte två, det blir bara 15 praliner av en form så jag gick förbi igen och köpte en till. Jag tänkte att det inte gör något om de inte är bra, en tjuga är inte så farligt och om jag vill ha bättre formar senare så vet jag lite mer om vilken sorts formar jag är ute efter. I programmet 'Söta desserter' eller 'Det söta livet' kanske det hette, visade en känd dansk tjej hur man tillverkar egna praliner och jag har stött på några recept som jag vill prova. Det verkar inte så svårt men det är en av sakerna på min baklista som jag vill utforska.


Vi får väl se när det händer... ;-)

Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela