iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

I mässans efterdyningar och kakbilar

Publicerad 2014-10-10 22:39:17 i Allmänt,

När jag virrade runt på mässan sprang jag förbi en glastillverkare som hade gjort upplysta glasverk och jag var bara tvungen att stanna till, de var sååå fina!!
Jag tog två bilder (fortfarande med en hand då jag hade pralinkassar i den andra) men de gör inte konstverken rättvisa, men ni kanske får en liten glimt av dem.





I år hade chokladfestivalen bytt ände med villamässan och man var tvungen att gå igenom hela villadelen innan man kom fram till den rätta mässan. Jag måste erkänna att jag var en bit på väg mot halvpanik när jag gick och gick utan att hitta chokladfestivalen, lokalen är enorm. Men till slut kom jag rätt och drog en djup suck av lättnad.
Egentligen var jag för trött för att vilja gå och humöret var inte på topp, men efter en stund i chokladlukten steg både mungipor och humör och det slutade med att jag gick runt med ett fånigt flin i hela ansiktet...
Jag tog det lite lugnare i år och satte mej till och med en stund för att se på de tävlande i årets konditor och det var roligare än vad jag mindes. Om jag hade haft sällskap så hade vi nog pausat tidigare och gått till konditorernas kafe för att prova deras specialskapelser, men nu var jag för trött och mättad på choklad för att stanna till. Nytt tillfälle nästa år helt enkelt.
Mässan var mycket bra och gott med utrymme, så nu vill jag bara ha lite mer baksaker till nästa år men det är jag övertygad om att det kommer.

Nyligen satt jag och läste någon baktidning och fick en härlig ide. Jag skulle vilja ha en kak-truck! Tänk er, en rullande bil som säljer kakor, precis som alla foodtruckar där man kan köpa streetfood. Man skulle få respons direkt på bakverken och om det dessutom skulle finnas en liten ugn i bilen skulle doften få människor att flockas. Vad tror ni? Det skulle jag vilja se på gatorna och  jag skulle bli sugen på att handla så fort jag kände lukten av nybakat, bara blunda och föreställ er...

Imorgon hoppas jag ha energi till att baka, jag har många nya spännande recept i min samling.

Kram annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela