iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Tålamodsprövande

Publicerad 2015-01-26 19:26:47 i Allmänt,

Igår flyttade jag undan tvättmaskinen och skurade golvet i den hörnan, sen diskade jag, dammsög och tvättade lite.
Som ni ser blev det inte tillräckligt med vila igår men vissa saker behövde göras och jag kommer jobba över även den här veckan, så då passade jag på när jag var inställd på det. Idag känner jag i hela kroppen vad jag gjorde igår, musklerna protesterar vilt. Men på ett sätt känns det bra att det är gjort och vissa saker blir bara inte gjorda om inte jag gör dem, roligt värre va?

I förra veckan blev det lite si och så med frukosten, jag tror inte att jag hann äta den hemma någon gång under veckan. Så jag gjorde en annan variant som jag kunde ta med och äta på bussen. Det fungerade även om jag inte var nöjd med det, men stressen över att jag var tvungen att komma i tid fick mej att göra den här kompromissen. Men i fredags var jag så trött att jag glömde göra en smörgås och fick nöja mej med lite nyponsoppa. Jag var lite missnöjd men kunde inte göra något åt det.
Men vid morgonfikat var jag fortfarande hungrig och såg en smaskig kaka med topping! Jag tänkte några minuter men köpte den sedan. Det tog emot att äta kaka till frukostfikat men den hade en mjuk kakbotten och jag var som sagt inte mätt. Det var något slags mjuk pepparkakebotten med en väldigt lätt och fluffig lingonfrosting ovanpå. Smakade okej men var inte det jag egentligen ville ha av kaka just då, men jag blev tillräckligt mätt för att klara mej till lunch.


 Och ja, visst var den god, men jag hade hellre haft min smörgås att äta.

Igår fick jag ett stort utbrott på yngsten, inte bara en gång utan två gånger. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att göra något som jag ber om. Det tar mindre än fem minuter att göra men jag blir så trött på att behöva tjata för att han ska göra det.
Det är samma sak när det är sovdags, det sker efter flera tillsägningar och mothugg som att han redan har gjort allt han ska därför att han gjorde det tidigare, men jag vet att han inte har gjort det och är så trött på att vara tvungen att ta den fajten varje gång. Inte får jag någon hjälp av hans pappa heller, han har redan gått och lagt sig, så det är bara upp till mej att fixa det.
Gissa om jag saknar en vuxen att prata med, hela tiden i mitt fd förhållande.

Jag hoppas att både yngsten och jag har lugnat oss så att vi kan komma överens idag.

Annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela