iblandbakarjag

En hemmabakare som gärna provar nya recept men även gamla favoriter. Jag bakar för att må bra men självklart också för att det är gott!

Kämpar fortfarande

Publicerad 2015-01-12 07:55:47 i Allmänt,

På väg till jobbet igen och sitter en halvtimme på en buss som luktar kräk...
Inte direkt så jag vill börja veckan när man redan är trött.

I onsdags tyckte jag att det kändes okej så jag tog mej i kragen och ringde om skilsmässan. När de väl hade hittat vårt ärende så frågade jag varför det tog så lång tid, hans yttrandetid var passerad med råge för den gick ut 8:e december. Ja, sade hon, det undrade hon med.
Ridån gick ner för mej och jag kände hur jag rasade ner i avgrunden igen.
Hon sa att de hade missat att lägga in bevakning på vårt mål och bad om ursäkt, det låg överst i högen och hon skulle genast gå med det till notarien så att jag fick en dom. Men sedan dröjer det tre veckor innan det har gått igenom fast skilsmässodatumet ändras bakåt då.
Vaddå idiotförklaring!!!
Så om jag hade ringt tidigare hade jag kanske redan varit skild nu!?! Men om jag inte hade ringt i onsdags hade dröjt ännu längre...!
Vilket jävla skitsnack!

Jag väntar fortfarande på att pappren ska ramla in i brevlådan så att jag kan få läsa själv, för hon förklarade säkert inte allt som jag behövde veta...

Efter samtalet orkade jag inte mer, jag ringde min jobbarkompis (som redan har gått igenom samma sak), sen loggade jag ut telefonen och gick upp till omklädningsrummet och bara grät.
Hon kom och satt med mej, tröstade mej och lät mej prata om allt, i två timmar och hade suttit kvar ännu längre om jag hade velat. Det var första riktiga gången som hon fick höra allt och det var så skönt att få ur mej det. Jag var så ledsen och sedan att få höra att skilsmässan hade kunnat vara klar tidigare om jag hade ringt, bara för att de hade missat att lägga bevakning på det, skitkul!
Jag menar, hur mycket ska jag behöva ta? Jag ringer till myndigheter, jag frågar när saker blir klara, men vad hade hänt om jag inte hade ringt till alla dessa ställen? Blir så trött på allt krångel, det räcker med att jag kämpar varje dag för att orka med det som är just nu.

Som om inte det är nog så har jag fyllot som kommer på fredagkvällarna och undrar om inte jag vill ha sex?!? Hallå! Vi är under skilsmässa!! Klart som fan att jag inte vill ha sex då, det fattar väl varenda människa!!! 
Tror han det på fullt allvar? Ja det gör han, han säger till och med (på fyllan visserligen men ändå) att han fortfarande vill vara gift med mej...

Jag är så trött på honom och hans fasoner! Det ska bli så skönt att få slippa honom, snart, snart!!

Att bara få vara jag, barnen och djuren, i lugn och ro...

Annoest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annoest

En vanlig tjej som mår bra när jag får baka, men det blir inte alltid lika mycket som jag vill.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela